loader image

6 SEBAB KENAPA ANAK USIA 2 TAHUN KE BAWAH TAKUT MANDI!

Setiap kali nak mandikan anak, hampir satu jam masa perlu dihabiskan kerana anak akan menangis meronta-ronta tidak mahu dimandikan. Hal ini terjadi kerana anak-anak takutkan air sama ada air sejuk atau air suam yang digunakan tersebut. Namun, apakah sebab lain yang menyebabkan si kecil takut untuk mandi? Ini 6 sebab yang mungkin menjadi punca ibu […]

JANGAN TERLEPAS PANDANG BILA DEMAM DAH KEBAH, 7 PERKARA TENTANG DENGGI PADA KANAK-KANAK

“Ish, nampak orang fogging semalam. Ada kes denggi lagilah kat taman ni. Risau betul aku, dahlah budak-budak ni senang demam. Apa tanda demam denggi kalau kena dekat budak-budak ye? Sama macam orang dewasa ke?” Kes denggi makin lama nampaknya makin mengganas. Setiap hari boleh dikatakan ada saja kes denggi di negara ini. Walaupun pelbagai usaha […]

SUPLEMENT UNTUK KESIHATAN LUARAN DAN DALAMAN

Ramai suri rumah mahupon yang bekerjaya mesti ingin tampil sihat luaran dan dalaman. Mesti ramai yang masih tercari-cari supliment tambahan yang sesuai untuk diamalkan. MOMIZ adalah suplement yang terbaik kerana formulasinya daripada bahan-bahan sunnah seperti habatussauda dan minyak zaitun yang mengandungi pelbagai khasiat. Amalkan secara konsisten, pasti akan nampak hasilnya. #Momiz #EnergyBoosterBuatMama

PATUTLAH ANAK KERAP BATUK DAN SELSEMA, RUPANYA KENA ‘DEEP CLEAN’ TILAM GUNA CARA INI!

Menukar cadar katil dan sarung bantal secara berkala adalah amat penting sebagai langkah penjagaan kebersihan terutama untuk anak-anak kecil. Hal ini kerana, walaupun nampak sahaja macam bersih tetapi anda perlu tahu bahawa habuk dan hama menjadi penyebab anak-anak selalu sakit. Bukan sahaja sarung yang perlu ditukar, malah tilam yang anda atau anak tidur pun sebenarnya […]

8 CABARAN MENYUSU BAYI INI BUKTIKAN ANDA SEORANG WANITA KENTAL

“Selama ini aku ingatkan menyusu badan taklah susah sangat. Ingatkan boleh ikut saja macam-macam tips menyusu bayi dari majalah dan internet. Tapi, sekarang dah melaluinya baru aku tahu betapa mencabarnya nak susukan anak sampai 2 tahun. Nak fahamkan suami sendiri pun susah…” Bagi ibu-ibu yang menyusu badan, tentu pengalaman menyusu bayi memberi 1001 kenangan yang […]

RAMBUT HAMPIR BOTAK!

Ibu-ibu ada masalah macam ni? Rambut gugur teruk sampai rambut jadi nipis, jarang dan botak. Dah nampak kulit kepala dah. Jom ikhtiar dgn Momiz. Ramai yang dah cuba, alhamdulillah bagi feedback positif. Rambut dah makin lebat semula dan dah tak gugur teruk macam dulu. Yang penting memang natural dan selamat. #Momiz #EnergyBoosterBuatMama

5 SEBAB BAYI CEPAT PANAS DAN BERPELUH WALAUPON DAH DUDUK DALAM ‘AIRCOND’

“Ish, sampai basah belakang Ainal ni berpeluh-peluh. Dah bukak aircond pun panas lagi ke? Nanti kalau kuatkan lagi aircond, kita pulak yang kesejukan. Pelik betul…” Mak-mak mesti selalu jumpa kesan peluh pada tilam yang bayi tidur bila mereka diangkat atau dialihkan dari tempat tidur. Bukan main banyak peluh mereka kan? Kadangkala rasa hairan juga sebab […]

SUPPLEMENT FOR WOMEN!

Sebagai seorang wanita, tentulah kecantikan menjadi daya tarikan paling utama bagi seseorang yang melihatnya. Maka, sangat penting untuk wanita menjaga dirinya sendiri, bermaksud wanita harus menjaga penampilan luar dan dalaman. Jom cuba #Momiz..Cara consumenya sangat mudah, amalkan 2 biji sofgel sebelum sarapan atau sebelum tidor bersama air suam. Anda pasti akan tersenyum bahagia selalu. #Momiz […]

Need Help? Chat with us