loader image

HIRISAN LEMON, BAWANG PUTIH, DELIMA SERASI UNTUK RAWAT SELSEMA DAN BATUK ANAK

Batuk dan selsema dianggap penyakit dua serangkai yang tidak dapat dielakkan. Paling tidak dalam setahun, mesti beberapa kali diri kita sendiri atau anak-anak mengalami batuk dan selsema. Biasanya ubat dari klinik atau dibeli dari farmasi sudah ada tersimpan di rumah. Cumanya bagi ibu bapa yang ada anak kecil, tak boleh sebarangan berikan anak-anak ubat batuk […]

5 PETUA MUDAH UNTUK HILANGKAN SELSEMA BAYI

5 PETUA MUDAH UNTUK HILANGKAN SELSEMA BAYI. Sangat mudah sebab bahannya ada dikeliling kita ja tau ibu2 semua. Jom, tengok apa dia petuanya: 1- KUNYIT HIDUP petua hilangkan selsema bayi tanpa ubat yang dijamin selamat dan berkesan ialah dengan menggunakan kunyit hidup. Cara ini juga tidak akan menyakitkan bayi anda. Apa yang anda perlukan ialah […]

BIARKAN ANAK BERLARI & MELOMPAT KALAU BATUK BERHINGUS, ITU BANTU MEREKA ‘KELUARKAN’ KAHAK.

Bila anak tak sihat, kita sebagai ibu ayah pasti susah hati. Biasanya kita akan suruh anak berehat supaya cepat sihat. Sebenarnya ada juga anak yang agak cergas walaupun tidak begitu sihat. Walaupun batuk-batuk atau selesema, badan dedar sedikit seperti nak demam tapi masih aktif. Melompat dan berlari ke sana sini. Ibu ayah pun tegah sebab […]

DAPAT BANTU TIDUR LENA, INI 7 KELEBIHAN DAN KHASIAT LABU UNTUK BAYI YANG IBU KENA TAHU.

Labu adalah antara makanan favourite yang akan tersenarai dalam diet bayi. Ia sesuai dijadikan puri, dilenyek kasar atau dibuat bubur, malah ia juga boleh diberi sebagai finger food untuk bayi yang dah ada gigi. Selain itu, labu juga boleh diolah dalam pelbagai resepi makanan bayi yang sangat menyelerakan. Jadi, tak hairanlah labu sering menjadi pilihan […]

SUSU ‘DROP’! APA YANG IBU PERLU LAKUKAN?

Bayi yang lahir sangat perlukan susu ibu. Namun tidak dinafikan ada ketika para ibu alami masalah kurang susu badan, lagi-lagi untuk bersalin sulung. Perkara ini sama sekali tidak patut dibiarkan. Suka ataupun tidak susu ibu perlu diusahakan untuk bayi untuk bantu tubuh bayi menjadi lebih sihat dan lebih selamat untuk melawan pelbagai penyakit… Antara beberapa […]

TEKNIK TEPUKAN UNTUK RAWAT BATUK BERKAHAK SIMANJA!.

Bila anak terkena selsema dan batuk berkahak, tentu tak tidur lena mommies dan daddies dibuatnya. Risau dan susah hati sebab pernafasan anak pasti terganggu. Tambahan pula jika di rumah tak ada mesin penyedut hingus. Apa kata cuba teknik tepukan untuk keluarkan kahak yang bersarang dan seterusnya redakan batuk berkahak ni. Semoga bermanfaat untuk semua

5 CARA URUT BAYI SELEPAS MANDI, BIAR MUDAH TIDOR!

Urutan badan yang bukan saja dapat dinikmati oleh orang dewasa, tetapi juga anak kecil termasuklah bayi. Selepas mandi adalah waktu yang ideal untuk mengurut bayi. Dengan cara urut bayi yang betul, lebih mudah mereka tidur nyenyak. SO, kita share 5 cara urut bayi yang boleh ibu-ibu praktikkan setiap hari. Ibu-ibu wajib baca tau! 1. SEDIAKAN […]

“ZERO” TO “HERO”!

Win terbesar sejak Mamz ini ditubuhkan. Akhirnya Leader Kak Sha dari Pulau Pinang berjaya memecahkan rekod jualan RM1 juta 🔥 pertama bersam Mamz utk tahun 2021. Orangnya sangat luar biasa. Bukti semua orang boleh berjaya bersama Mamz. Ada keinginan, sanggup buat apa sahaja utk berjaya. “FOKUS & KONSISTEN”🔥 Inilah kuncinya. Tahniah buat Kak Sha!! 👏

SURI RUMAH LUAR BIASA!!

Tahniah kepada Puan Naemah binti Mohamad Fazil, Leader Pulau Pinang yang berjaya mencapai RM2.2 Juta pada Januari sehingga September 2021 Biarpun negara kita serta seluruh dunia sedang bergelut dengan kemelesatan ekonomi akibat pandemik yang berleluasa tapi beliau jadikan ia adalah sebagai “peluang” untuk buat income dengan berbisnes dari rumah  Hebat kan? Surirumah jer tapi boleh […]

Need Help? Chat with us