fbpx

Author: mamz

‘Sembelit Bukan Penyakit’- Doktor Kongsi 3 Cara Elak Sembelit Anak Tanpa Guna Ubat

‘Sembelit Bukan Penyakit’- Doktor Kongsi 3 Cara Elak Sembelit Anak Tanpa Guna Ubat

“Mama, susahnya adik nak berak ni…sakit la perut adik…” Susah untuk membuang air besar atau sembelit merupakan situasi yang anak-anak kian membesar alami. Hal ini kerana, kekurangan air dalam badan dan jenis makanan yang dimakan menjadikan anak-anak susah untuk membuang air besar. Namun, penting untuk ibu bapa tahu bahawa sembelit bukanlah dikategorikan sebagai penyakit kerana […]

“Walaupon dah bekerjaya tetap, kos sara hidup sekarang makin tinggi..”

“Walaupon dah bekerjaya tetap, kos sara hidup sekarang makin tinggi..”

Puan Raja NorFarahin dari Kuala Lumpur pada asalnya mengenali Mamz melalui Facebook. Mamz ini merupakan penawar alternatif untuk selsema dan berkahak. Lagipon banyak komen-komen positif dari ibu-ibu yang dah menggunakan Mamz. Menurut beliau, anaknya ada G6PD. Seperti yang kita ketahui, baby G6PD ini sangat sensitif. Tapi yang menariknya, beliau menggunakan Mamz ini bukan untuk selsema […]

Ayuh Amalkan 4 Saranan Dari KKM Untuk Lindungi Diri Anda & Keluarga Daripada Jangkitan COVID-19.

Ayuh Amalkan 4 Saranan Dari KKM Untuk Lindungi Diri Anda & Keluarga Daripada Jangkitan COVID-19.

Pandemik COVID-19 disahkan merebak di negara kita pada 25 Januari 2020 membuatkan kerajaan Malaysia memutuskan untuk melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula 18 Mac 2020 hingga 31 Mac 2020. Tapi, sayangnya masih ada yang berdegil dan gagal mematuhi arahan ni. Selaras dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), Kementerian Kesihatan Malaysia ingin menasihatkan orang ramai untuk mematuhi […]

“Hidup sebagai suri rumah dan komitmen yang banyak menjadikan beliau ingin menjadi sebahagian dari Team Mamz..”

“Hidup sebagai suri rumah dan komitmen yang banyak menjadikan beliau ingin menjadi sebahagian dari Team Mamz..”

Ikiti kisah perkongsian Nor Aziyah Mohd Nor dari Shah Alam.. Beliau lebih mesra dipanggil Azie.. beliau mempunyai 4 org cahaya mata, 3 lelaki dan 1 perempuan.. masa lahirkan anak perempuannya pada 13/11/2016, saya ceaser kerana jantung baby dah lemah disebabkan beliau demam suhu terlalu tinggi sampai 39 darjah celcius.. Mungkin disebabkan komplikasi masa bersalin tu […]

“Nak Cepat Matikan Virus COVID-19, Sabun Tangan 20 Saat Sebelum Sentuh Bahagian Muka..”

“Nak Cepat Matikan Virus COVID-19, Sabun Tangan 20 Saat Sebelum Sentuh Bahagian Muka..”

Virus COVID – 19 tidak mengambil masa yang lama untuk menjangkiti seseorang. Hanya melalui sentuhan dan droplet(titisan) ketika kita batuk, bersin atau selsema ia akan menjejaskan sistem imunisasi seseorang Pegawai Perubatan, Dr Adelin Md Zin dari Poliklinik Sakura, Alor Gajah, Melaka ada berkongsi info tentang COVID – 19 dengan cara yang lebih mudah untuk difahami […]

“Happy sangat walaupon suri rumah mampu menjana pendapatan sampingan.. permulaannya hanya guna untuk anak sendiri yang terkena jangkitan kuman pada paru-paru sahaja..”

“Happy sangat walaupon suri rumah mampu menjana pendapatan sampingan.. permulaannya hanya guna untuk anak sendiri yang terkena jangkitan kuman pada paru-paru sahaja..”

Ini kisan Puan Andriani dari Petaling Jaya, Selangor. Selepas saya melahirkan anak ke 2 pada tahun 2013, doctor ada pesan untuk tak mengandung lagi kerana risiko tinggi bagi yg mengidap thalassemia, sebabnya hb selalu low tekanan darah pun tak berapa stabil. Tapi apa kan daya takdir Allah hadirkan lagi rezeki pada tahun 2015 dan lahir […]

HIRISAN LEMON, BAWANG PUTIH, DELIMA SERASI UNTUK RAWAT SELSEMA DAN BATUK ANAK

HIRISAN LEMON, BAWANG PUTIH, DELIMA SERASI UNTUK RAWAT SELSEMA DAN BATUK ANAK

Batuk dan selsema dianggap penyakit dua serangkai yang tidak dapat dielakkan. Paling tidak dalam setahun, mesti beberapa kali diri kita sendiri atau anak-anak mengalami batuk dan selsema. Biasanya ubat dari klinik atau dibeli dari farmasi sudah ada tersimpan di rumah. Cumanya bagi ibu bapa yang ada anak kecil, tak boleh sebarangan berikan anak-anak ubat batuk […]

PERINTAH KAWALAN PENCEGAHAN COVID -19

Hari ini dah hari ke – 6 “perintah kawalan pergerakan” di negara kita. Dengan kata-kata mudah, “sila duduk di rumah” dan jarakkan diri anda daripada orang lain. Bantulah KKM dengan memainkan peranan anda, kerana setiap individu bertanggungjawab untuk mengambil segala langkah, berjaga-jaga demi keselamatan diri dan keluarga. #Mamz #StayAtHome

LANGKAH PENCEGAHAN COVID – 19

LANGKAH PENCEGAHAN COVID – 19

Kes COVID-19 semakin hari semakin meningkat kan. Cukup merisaukan kita semua. Apa pun mommies, sentiasa pastikan kita sekeluarga menjaga kebersihan dengan baik dan elakkan dari mengunjungi tempat2 keramaian. Jom ikuti Ikuti langkah pencegahan dibawah. Semoga bermanfaat untuk semua. Stay safe🙂🙂 #Mamz #PenawarSELSEMABERKAHAKBayiNo1  

“Seorang ibu yang bekerjaya menjadi tanggungjawab utk menjaga kebajikan anak dari segi kesihatan dan keperluan anak.

“Seorang ibu yang bekerjaya menjadi tanggungjawab utk menjaga kebajikan anak dari segi kesihatan dan keperluan anak.

Dulu bila terdedah kepada cuaca yang tidak menentu pasti anak akan terkena tempiasnya kerana menghirup udara yang tidak segar. Sekarang, tidak perlu fikir semua itu kerana mamz sentiasa disisi. Cuba dulu baru tahu lah penangan mamz ni!!! Tak kenal maka, tak cinta. Jom kita sama-sama menyelami kisah puan erwina. Puan erwina seorang ibu yang berkeinginan […]

1 2 3 20

Enter your keyword